Tisztelt Élményfürdő Vezetőség!
Büszke vagyok nyíregyházi lakhelyemre, régóta nagyon jól érzem magam ebben a városban, és ehhez a jó érzéshez sok éve az Élményfürdő is hozzásegít. Gyönyörű környezetben, korrekt, jó színvonalú szolgáltatást tudnak nyújtani helybélieknek és idelátogatóknak egyaránt. Kis fejszámolással bárki tisztába kerülhet azzal is, hogy ez a mai keresleti-kínálati viszonyok mellett egyáltalán nem könnyű feladat, és csak gratulálni tudok ahhoz, hogy a fürdő működését ennek ellenére fenn tudják tartani.
A karácsonyi szünetben kétszer is vendégük voltam. Az egyik alkalommal a meleg medence hullámait élvezve egy mellettem fürdőző nagyobb társaságra lettem figyelmes. 8-10 ember arról beszélgetett, hogy az órákat miként osszák el egymás közt ahhoz, hogy a legtöbbet tudjanak szaunázni a legkevesebb pénzért. Találékony ember a magyar, szinte matematikai pontosságú optimalizálás zajlott először fejben, de nem kétséges, hogy az elért eredmények jó részét utána meg is valósították. Árulkodni csúnya dolog, viszont távozás előtt azért (az érintett személyeket nem azonosítva) megkérdeztem a személyzet egyik tagját, hogy ez a fajta trükközés hogyan viszonylik a szabályzathoz. Azt felelte, hogy természetesen szabálytalan, viszont nem nagyon tudnak/akarnak tenni semmit ellene, vagyis érvényesül a régi képlet: aki ügyeskedik, jól jár, aki pedig nem, az kifizeti a cekket. Elkezdtem gondolkodni azon, hogy mi lehetne a megoldás erre a bántó helyzetre. Praktikusan adódik egy egyszerű: térfigyelő kamera és szúrópróba szerű ellenőrzés jó nagy büntetéssel arra, aki lebukik. Egy másik megoldás az, hogy a szauna használatért az ott eltöltött idő arányában legyen a fizetés, több helyen egyébként ezt a módszert preferálják. Aztán mégsem ezeknél a gondolatoknál kötöttem ki, legalábbis nem itt kezdeném el az akciót. Első lépésben ki lehetne tenni a szauna bejáratához egy A/4-es papíron a következő kérést:
Árképzésünket az a törekvésünk határozza meg, hogy egyensúlyba hozzuk a fürdő finanszírozhatóságát az Önök mind magasabb színvonalú kiszolgálásával úgy, hogy közben minden vendégünk az általa valóban igénybe vett szolgáltatás arányában járuljon hozzá közös kincsünk, a Fürdő fenntartásához. Kérjük ezért, hogy egy órával csak egy személy használja a szaunát!
Megértésüket, együttműködésüket köszönjük!
A Fürdő vezetősége
Sőt, lehet, hogy egy román, egy szlovák és egy lengyel nyelvű fordítást sem ártana készíteni :-)! Talán ez is segítene! Nekem legalábbis az a tapasztalatom, hogy ott, ahol másokat emberszámba vesznek, ahol a becsületességükre nyíltan apellálnak, csodák történhetnek, illetve a hangulat, pusztán attól, hogy valaki bízik az emberi jóérzésben, már nagyon sokat javul.
Természetesen Önökre bízom a végső döntést, amelytől függetlenül is látogatni fogom a fürdőt ugyanolyan örömmel, mint eddig, ha alkalom adódik rá. Köszönöm, hogy elolvasták soraimat. Tisztelettel!
Erre a levelemre a minap nagyon kedves és gondosan megfogalmazott választ kaptam a fürdő igazgatójától, köszönet neki érte!